Fast du vet att hälften av dom som kämpar går under

2013-01-22: "du är så gullig emma", jag säger 'haha varför då?'
och hon svarar 'du bara är det.'
Hej. Vet inte riktigt vad jag vill skriva. Vad kan man skriva? Är nog inne i en skriv-svacka, tråkigt. Jag har i alla fall letat fram alla mina julsaker och invigde min nya julskål och min nya jul-temugg med mandariner och jordgubbste (och en lussebulle som vi bakade för några dagar sedan). Försöker få upp min julstämning med hjälp av julsånger (lyssnar alltid på michael bublé's julalbum på julen, tips!) och har till och med provat med några 'Sunes Jul' avnsitt, men det fungerar inte? Jag har fortfarande ingen julkänsla, utan endast 'det är snart jul, snart, inte än'. Det brukar ofta bli så för mig, att jag inte för någon riktig julkänsla förän snön har landat på marken, och det har den ännu inte gjort här uppe i umeå. Tre dagar till första advent, och ingen snö än så länge. Varför?

Ibland är en lögn det finaste man har

Denna kväll hyrde min familj 'Känn Ingen Sorg' som vi såg medan vi åt tacos i vardagsrummet. Åh vilken fin film det är. Blir helt filmkär. Efter filmen var slut såg vi idol och jag förundras fortfarande över det faktum att Kevin är kvar. Även fast jag inte har följt idol så noga utan mest kollat lite då och då så tycker jag det var tråkigt att Jens inte fick vara kvar, jag gillade honom. Över till något helt annat: Idag hade jag matteprov och det gick bättre än förväntat. Jag trodde att jag skulle sitta med provet framför mig och inte kunna n-å-g-o-n-t-i-n-g, men det gick faktiskt rätt bra och jag lyckades svara på alla frågor. Jag gick till och med innan tiden var ute. I vanliga fall brukar jag sitta kvar längst av alla och panik-försöka skriva ner något svar, eftersom jag alltid tar en sån tid på mig när jag skriver prov. Försöker alltid vara noggrann för jag hatar att ha slarvfel, med det resulterar oftast i att jag inte hinner svara på allting. Tråkigt det där med tidspress, jag tycker vi borde få så mycket tid vi behöver så vi kan visa att vi faktiskt kan.

Vi brann upp men levde kvar i ett konfettiregn

Har satt in tandställning i underkäken idag och nu har jag så ont att jag helst inte ens vill röra munnen och jag kan inte äta någonting utan att det gör ont. Dock tycker jag samtidigt att det är lite skönt, att det verkligen känns att tänderna flyttar på sig. När jag inte har spännt den på ett tag känns den mest onödig och meningslös. Som att den bara sitter där och stör istället för att göra det den ska. Dessutom är det nog lite bra att jag inte kan äta, att jag har någonting att skylla på. Te kan jag i alla fall dricka, och tur är det. Te är min räddare om de mörka höstkvällarna. Idag gick jag till coop enbart för att köpa tesmaken 'strawberry cheesecake' som varit så omtalad, och visst var den god men jag fortsätter nog att hålla mig till 'strawberry' som i många år varit mig trogen och hjälp mig igenom förkylningar och dystra kvällar. Hoppas eran tisdagskväll är bra, godkväll.

But mother, those are just words of your stories, they don't mean anything.

Eftersom jag inte har så mycket för mig denna lördagskväll,
så tänkte jag dela med mig av några fina filmer:
 
I. Alice i underlandet. Behöver jag ens skriva upp någon anledning till varför detta är en av mina favorit filmer? Den är så magisk och vacker. Och ja, majoriteten av alla filmer i denna lista kommer vara disney.
 
II. Törnrosa. Har inte så mycket att säga om denna film heller, förutom att jag har gillat den sedan jag var liten och att det har hängt med enda tills nu. Tycker speciellt mycket om Flora, Fina och Magdalena; Auroras tre goda feer.
 
III. Skönheten och odjuret. Ä-l-s-k-a-r denna film och jag har både orginalet, 'belles magiska värld' och 'den förtrollade julen' på vhs. Jag tycken att handlingen och meningen med filmen är så fin, och sedan är belle en av mina favorit prinsessor. (Nej, jag är inte för gammal för att ha en favorit prinsessa. Det är man aldrig.)
 
IV. Lilla sjöjungfrun. Både ettan och tvåan. Jag kommer fortfarande ihåg dagen mamma kom hem med den första filmen på vhs. Hade velat ha den så länge men vi hade inte hittat den någonstans (rätt konstigt egentligen?), tillslut hittade mamma den på hennes jobb så hon tog hem den till mig och jag har kvar den än. Hur gammal kan jag ha varit egentligen? Runt fyra år? Jag tycker forfarande att öppningsscenen är bland det finaste jag vet. Dessutom ligger Ariel på delad förstaplats, med belle, över mina favorit prinsessor.
 
V. Peter pan. Både de tecknade och den otecknade. Jag gillar den otecknade versionen väldigt mycket, men min favorit är den tecknade som heter 'Peter pan: Tillbaka till landet ingenstans'. Den är fin. Detta är min favoritlåt från soundtracket. Lika fin på både svenska och på engelska.
 
VI. Mary Poppins. Detta är min a-b-s-o-l-u-t-a favorit film, och det har det varit enda sedan jag var liten. När jag var liten brukade min familj ofta besöka stadsbiblioteket för att låna böcker, och samtidigt lånade vi alltid 'Mary poppins'. Det var som en oskriven regel. 'Lånar vi böcker på stadsbiblioteket så lånar vi mary poppins också', ungefär så. Den är så magisk och fin och det gör ingenting ifall man kollar på den tio gånger i streck, för den är alltid lika fin. Alla scener, alla låtar, handlingen, rösterna, utspelningsplatsen och till och med alla synliga låtsas effekter är fina. Dessutom har den det finaste soundtracket också. Tycker alla kan lyssna på det här. (Ps min favorit låt är låten 'feed the birds (tuppence a bag)' och det är även under den låten som min absoluta favoritscen är. Det är det finaste i filmen, även fast hela filmen är fin. Lyssna på den låten här. Åh så fin.)

Fan vad jag har gått lös, varit hopplös

• Little mix har släppt nytt album
• Har sett mtv ema och exo vann inte men det var okej ändå
• Gjort en wordpress, fast den är hemlig. Jag är ändå hundra procent säker på att ni inte vill läsa den.
• Har sett let's go dream team med bl.a. minho och sanghoon
• Lyssnat på timbuktu
• Varit ledig
• Ramlat med cykeln
• Läst ur "det är så logiskt alla fattar utom du" och den är fin
• Börjat se hello baby med b1a4
• Ätit grapefruit
• Skrivit en tråkig lista som jag säkert kommer radera om cirka 49 minuter

You won't break 'cause you're learning how to bend

Förstår inte vars tiden tar vägen. Dagarna rusar förbi alldeles för snabbt och jag hinner inte med. Idag var jag på skolan till klockan fyra för jag skrev ett novellanalysprov (som gick förvånatsvärt bra. brukar vara jätte dåligt på liknande) vilket resulterade i att det va mörkt när jag cyklade hem och jag inte var hemma förens halv fem. Dock tycker jag det är mysigt när det är mörkt. Det borde vara mörkt mest hela tiden, tycker jag. Kanske ljust någon timma mitt på dagen, men annars har jag hellre svart himmel och lyktstolpsljus när jag cyklar igenom skogen för att komma hem från skolan.
 
På dagarna går jag i skolan och när jag kommer hem ser jag mest kbs program (just nu har jag en 'lets go dream team' period. det varierar lite hur som helst), läser 'let it snow' (eller i alla fall intalar mig själv att jag ska läsa. det blir mest att jag sitter och stirrar på bokstäverna och inte riktigt orkar förstå vad som står) och äter satsumas.
Det är snart vinter och jag är glad.
Lite trött bara.
Annyeong chingos.

Ser tomma perronger och ödsliga parker där vi gick runt

oktoberhimmel.
himlen utanför mitt fönster är alltid så förbaskat fin.
 
Är så trött. Vid fem somnade jag när såg (läs: lyssnade) på ett youtube-klipp av då shinee var på shimshimtapa, och det endast var Jonghyun som pratade i slutet eftersom han förlorade en tävling och var tvungen att hålla i slutet av radioshowen helt ensam. Det var absolut inte tråkigt, det var inte därför jag somnade, utan det var blandningen av att jag var så pass trött som jag var och att Jonghyun's röst är så fin och lugnande. Nu har jag duschat (höll nästan på att somna där med) och nu sitter jag i min säng och tänkte läsa lite ur 'Let It Snow', men jag såg nyss att nyaste avsnittet av 'cool kiz on the block' kom ut för en timme sedan så jag ska se det. Har för mig att Kris och Tao möjligtvis är med i detta avsnitt, med tanke på att de ska spela basket.