But mother, those are just words of your stories, they don't mean anything.

Eftersom jag inte har så mycket för mig denna lördagskväll,
så tänkte jag dela med mig av några fina filmer:
 
I. Alice i underlandet. Behöver jag ens skriva upp någon anledning till varför detta är en av mina favorit filmer? Den är så magisk och vacker. Och ja, majoriteten av alla filmer i denna lista kommer vara disney.
 
II. Törnrosa. Har inte så mycket att säga om denna film heller, förutom att jag har gillat den sedan jag var liten och att det har hängt med enda tills nu. Tycker speciellt mycket om Flora, Fina och Magdalena; Auroras tre goda feer.
 
III. Skönheten och odjuret. Ä-l-s-k-a-r denna film och jag har både orginalet, 'belles magiska värld' och 'den förtrollade julen' på vhs. Jag tycken att handlingen och meningen med filmen är så fin, och sedan är belle en av mina favorit prinsessor. (Nej, jag är inte för gammal för att ha en favorit prinsessa. Det är man aldrig.)
 
IV. Lilla sjöjungfrun. Både ettan och tvåan. Jag kommer fortfarande ihåg dagen mamma kom hem med den första filmen på vhs. Hade velat ha den så länge men vi hade inte hittat den någonstans (rätt konstigt egentligen?), tillslut hittade mamma den på hennes jobb så hon tog hem den till mig och jag har kvar den än. Hur gammal kan jag ha varit egentligen? Runt fyra år? Jag tycker forfarande att öppningsscenen är bland det finaste jag vet. Dessutom ligger Ariel på delad förstaplats, med belle, över mina favorit prinsessor.
 
V. Peter pan. Både de tecknade och den otecknade. Jag gillar den otecknade versionen väldigt mycket, men min favorit är den tecknade som heter 'Peter pan: Tillbaka till landet ingenstans'. Den är fin. Detta är min favoritlåt från soundtracket. Lika fin på både svenska och på engelska.
 
VI. Mary Poppins. Detta är min a-b-s-o-l-u-t-a favorit film, och det har det varit enda sedan jag var liten. När jag var liten brukade min familj ofta besöka stadsbiblioteket för att låna böcker, och samtidigt lånade vi alltid 'Mary poppins'. Det var som en oskriven regel. 'Lånar vi böcker på stadsbiblioteket så lånar vi mary poppins också', ungefär så. Den är så magisk och fin och det gör ingenting ifall man kollar på den tio gånger i streck, för den är alltid lika fin. Alla scener, alla låtar, handlingen, rösterna, utspelningsplatsen och till och med alla synliga låtsas effekter är fina. Dessutom har den det finaste soundtracket också. Tycker alla kan lyssna på det här. (Ps min favorit låt är låten 'feed the birds (tuppence a bag)' och det är även under den låten som min absoluta favoritscen är. Det är det finaste i filmen, även fast hela filmen är fin. Lyssna på den låten här. Åh så fin.)

snor du mina favoirtprinssessor va?? :O

Svar: Haha nejdå!! ^^

17 Nov 00.10

blir ju såå sugen på att se på film av dethär inlägget!

Svar: Åh vad bra!!

17 Nov 00.10

Minnen!

- Dom är ju så bra! Älskar hela deras album :)

Svar: Precis!

17 Nov 00.10

vad fint, disney filmer mm är alltid så mysigt!

Svar: Håller med! Disneyfilmer är äkta mys!

17 Nov 00.10

Mary Poppins, ååh, har den ! :D

17 Nov 00.10

underbart inlägg! älskar peter pan

17 Nov 00.10

sv: åh tack så hjärtligt!

17 Nov 00.10

Åh älskar barnfilmer!

17 Nov 00.10

Fullkomligen älskar Disneyfilmer, men vissa av dem är riktigt läskiga faktiskt!

17 Nov 00.10

Finns verkligen inget bättre än disney! :D

17 Nov 00.10

Oh, jag funderar att titta på Mary Poppins i helgen! :)

17 Nov 00.10

Åh barnfilmer <3

17 Nov 00.10

Åh<3

17 Nov 00.10

Åh har sätt alla filmer. ÄLSKAA

17 Nov 00.10

Kärlek till Disneyfilmer! <3 Åh, det bästa som finns ju! :D

17 Nov 00.10

Bästa filmerna!!!

17 Nov 00.10
namn:
URL:

kommentera: