DIY peppermint sugar scrub

 
Satt på pinterest igår och letade julklappstips och hittade detta "recept" på en sugarscrub, och bestämde mig för att prova på det. "Receptet" bestod egentligen bara av 1:1 mängd kokosolja & socker och sedan bara blanda ihop, men jag tyckte det blev alleles för blött så jag använde mig av betydligt mer socker haha. Dessutom tillsatte jag lite pepparmints essens för att den skulle lukta mer mint och för att få bort kokoslukten (då jag inte gillar kokos...), och även lite röd karamellfärg för att den skulle vara lite färgglad istället för genomskinlig. Fyllde små glasburkar, och sedan var det klart! Här kommer ett snabbt och jätteexakt recept heh:
 
Ingredienser:
• lite kokosolja
• strösocker (eller annat socker med kristaller)
• pepparmint essens
• karamellfärg (alternativt naturliga färgämnen tex "vattnet" som blir när en tinar tex hallon? borde fungera)
 
Gör såhär:
Ta lite kokosolja i tex en liten skål. Micra jättekort (ca 5sek, endast för att det ska bli lite mjukt och vara lättare att blanda) och blanda sedan i socker tills du får den konsistensen du vill ha. Tillsätt några droppar pepparmint essens (jag tog typ halva flaskan för att få bort kokoslukten lmao) och någon droppe karamell färg, blanda. Fyll små glasburkar eller vad du nu vill fylla, och sedan klart. Ye.
 
Fungerar lika bra på ansiktet som läpparna (förmodligen resterande delar av kroppen också men idk) och gör huden så~ mjuk och härlig, och (för er som gillar kokos) smakar den säkert gott också. obs rekomenderar inte att äta med sked men then again i dont judge. Nä hörrni nu ska jag skriva en comparison essay på en bok och en film som jag varken läst eller sett wiho lets go.

namn:
URL:

kommentera: