februari

Tänkte försöka mig på det här att blogga nu igen. Hade en drypatch där jag läste 0 bloggar och brydde mig 0, men nu har jag ett par som jag brukar kika in på lite titt som tätt och känner att det kanske kunde vara kul att själv ta upp det igen. Så, vi ser väl hur länge detta håller i sig samt hur engagerad jag orkar vara. Har inte skrivit ett orderntligt blogginlägg på snart ett år tror jag (kanske mer?) och känner att jag lite har glömt bort hur det funkar, haha. Men men. Tänker att det inte behöver vara så pretto.
 
 
Till veckan börjar jag två nya jobb, samtidigt som jag fortfarande studerar, men det känns ändå som att läget är under kontroll. Var lite rädd att jag skulle överarbeta och ta på mig mer än vad jag klarar av, då jag vanligtvis har svårt att orka med endast universitetet, men det känns nog ändå okej i huvudet just nu. Förmodligen kommer det bli lite mycket under de närmsta två veckorna då både mycket är nytt samt att jag jobbar långa pass och i princip varje dag, men efter de två veckorna kommer jag jobba som vikarie på ett av jobben så kommer kunna styra litegrann när jag känner för att ta pass. Så tror det blir bra. Har även säkrat ett sommarjobb. Är fortfarande på jakt efter något annat men det känns tryggt att ha någonting, som ändå känns ok, att falla tillbaks på ifall jag inte hittar något bättre.
 
 
I början av december började jag gymma också. Jag. Har aldrig varit en person som gymmat/tränat förutom inom lagsport och taekwondo, men nu känner jag mig nästan halv ifall jag inte varit på gymmet en dag. Tänker att en del av det förmodligen handlar om att jag är en väldans rutinmänniska. Gillar inte när rutinerna bryts. Sedan tycker jag det är kul också (?fatta?). Känner hur jag blir starkare, orkar mer, lyfter tyngre, springer längre, springer snabbare, känner mig lättare på fötterna. Just nu kan jag inte ens föreställa mig hur jag inte kunnat göra detta alla tidigare år, (haha). 
 
 
Tycker även att det är väldigt kul att stretcha och tänja. Tycker det är så sköönt att sträcka på kroppen och bli mer rörlig. Och nu kan jag äntligten gå ner helt i spagat också, så nu är mitt nästa tänj-mål att kunna gå ner i spagat med mitt dåliga ben (som förvånansvärt är mitt vänsterben? När jag gick i taekwondo var höger utan tvekan mitt dåliga, men nu har det vänt av någon anledning?) och tänjer även mycket på split nu för tiden. Har alltid varit urdålig på split och har mest bara tänjt litegrann och lite hastigt just "för att man ska" men nu senaste gånger jag varit på gymmet så har jag märkt att jag egentligen inte är så långt ifrån? Sjukt egentligen. Fatta att kunna gå ner i split. Jävlars. 

namn:
URL:

kommentera: