årsresumé

 
januari var att under nyårsafton försöka överrösta den höga musiken från nedervåningen med volym 55 av "cool kiz on the block", att se avsnitt efter avsnitt av "the heirs" (en av de få kdramor jag lyckats se klart), att spänna tandställningen hos tanläkaren, att somna till ett icket subtitlat avsnitt av "laws of the jungle" där finaste chanyeol var med, att skapa en ny tumblr (som nu är raderad), att inte somna förens sex på morgonen för jag låg och var orolig för sehun och alla andra i den världen, att spela mot yixing sehun och kyungsoo (ja, på riktigt) i 다함께 붐붐붐 , att vara less och trött över problem som blåsts upp och blivit 48612 gånger större än vad de egentligen borde vara, att se ett avsnitt "hello counselor" och kunna relatera s-å h-i-m-l-a m-y-c-k-e-t, att sakna prag och att vara oerhört less på skolan.
 
februari var att fira kyuhyun's födelsedag, att med ett snurrande huvud försöka hinna med skolan kdraman böcker livet, att vara ledsen för att team a bara förlorade & förlorade i win: who is next (även fast de vann allting i slutet), att kolla på OS, att på torsdagar somna till gag concert, att cykla runt stan och lyssna på b.a.p & b1a4, att säga hejdå till basket teamet i ckotb (saknar de fortfarande), att skriva historiaprov, att fira lillebror, att leta dikter på internet och att behöva pausa 2d1n varannan minut för att inte råka skratta högt i klassrummet.
 
mars var att vilja klippa av håret, att hitta mitt favorit band (och favorit person,), att lyssna på acoustiska covers av 100%, att se förvånadsvärt mycket film, att hypea 100%'s comeback (som förresten var en av de bästa comebacks i år), att spela nintendo ds i timmar, att teckna, att se jr och youngjae på lgdt, att ha konstant huvudvärk, att tappa koncentrationsförmågan helt, att knäcka till två revben, att ha matteprov men protest-inte-plugga (gör det alldeles för ofta) och att önska mig bort.
 
april var egentligen bara exo exo exo men också att skriva nationella prov i svenska och engelska, att vara i fjällen, att lyssna på 'the last victory' av kim minkyu, att köpa nya skor, att vara trött på att leva i en väska och att komma på idéer till fanfictions som än inte har blivit skrivna (och förmodligen aldrig kommer bli det). 
 
maj var att kolla på fancam's från gamla shinee konserter, att lyssna på kent's nya album, att spela brännboll på idrotten, att fundera på att möblera om, att vara ledsen över att kris lämnat exo, att jobba med en reklamkampanj i skolan, att se igot7 och beast showtime, att skriva en uppsats om koreakriget, att dricka isvatten på balkongen, att spräcka glaset på mobilen men tycka att det såg lite coolt ut ändå och att sitta på golvet framför balkongen och kolla på blixtrarna och åskvädret. 
 
juni var att få tårar i ögonen av ett mail ifrån kbs (jätte töntigt egentligen men eh), att få sommarlov, att få reda på att bts skulle komma till sverige, att äntligen hitta min miniräknare (som hade varit borta i 9 månader), att fylla sjutton år, att vara s-å t-a-g-g-a-d inför beast's & got7's comebacks, att kolla på fotbolls VM, att lite tyst försöka skrika med i "dae~hanminguk" och att vara nervös över biljettsläppet till bts för att sedan lyckas få tag i både early admission och high5 biljetter.
 
juli var att lyssna på 숨소리, att ladda ner nell's album, att mest hela tiden vara nervös inför bts, att vara i sollefteå och åka flotte, att läsa böcker, att se på got7's "a" dance practice videos, att äntligen äntligen äntligen ensam ta ett 6 timmar försenat flyg (jävla norwegian) ner till stockholm för att träffa mina internet vänner, att äntligen äntligen äntligen få stå i folkhavet på bts konserten, att träffa kspazz, att köa till high5, att få ta i hand med alla bts's medlemmar och säga "thank you", att lyckas säga "jag älskar dig" till yoongi, att efteråt bli utföst ur lokalen för ingen av oss ville lämna, att sedan stå och skrika utanför deras buss när den körde förbi (på ett kärleksfullt sätt, sådär som glada fans gör), att följas åt till centralen, att kramas hejdå på tågstationen för att sedan ta arlanda express till arlanda, att dygna på arlanda & kolla igenom alla bilder och filmer (som egentligen var förbjudet att ta/filma) och att tillsist ta flyget hem till umeå. juli var nog allra mest bts. 
 
augusti var att hitta "legend" och förälska mig i deras debut låt, att vara döless på att packa min väska varenda vecka, att plocka vinbär i timmar för att sedan koka vinbärssaft, att köpa plantor på ikea, att klippa håret axelkort, att vara tvungen att pausa elva sekunder in i första avsnittet real got7 s2 för att yugyeom var så fin, att flyga till turkiet för att stanna där en vecka och att bli allt sämre på att dokumentera, både i bild och text. 
 
september var att börja andra året på gymnasiet (egentligen i augusti men eh), att somna till bang yongguk scenarios, att kolla på shinee's japanese comeback MV, att kolla på valvakan, att läsa om nordkorea, att färga ögonbrynen och att gå på min första taekwondo träning. (var fortfarande dålig på att dokumentera så har inte så mycket från september)
 
oktober var att varva mellan att vara sjuk och frisk, att se mix&match, att skriva en debattartikel på svenskalektionerna, att bryta ihop lite närsomhelst, att jobba med grammatik i svenska (aka det enda jag är bra på i svenska, även om det inte märks här lmao), att köpa ett nytt spel till nintendo 3ds, att bevittna norrsken, att skriva ett urdåligt matteprov, att gå på informationsmöte om utlandsstudier och att lyssna på legend's comeback låt.
 
november var att lyssna på kyuhyun's första mini album (som solo artist), att börja lyssna på jullåtar, att got7 hade sin tredje comeback i år (eller entligen andra för den första singeln/ep var deras debut men eh), att se mycket abnormal summit, att intervjua mamma om hennes ungdomskultur, att kolla på nell's konsert DVD och att byta design på tumblr. (fotograferade seriöst i-n-g-e-n-t-i-n-g under november, typ inte ens med mobilen, så därför få ni denna dance practice video som kom ut i november).(bästa)(ily).
 
december var att öppna julkalenderluckor, att ramla med cykeln, att se på mama awards14 på skolan, att somna till "shinees one fine day" varje kväll, att gå på julmarknad, att dricka varm choklad på kvällarna, att försöka vara produktiv men hamna framför got7 videos istället, att kolla på musikhjälpen, att sakna min lugg men ändå inte våga klippa den, att skriva matteprov, att ha gradeing på taekwondon (och dessutom vinna "bästa gradering"), att ha julavslutning, att natten till julafton vara uppe till 06 för att kolla på gamla tvxq MVs och att lyssna på "identify" albumet mer än 10 gånger på en dag.
 
skrev väl mest denna för min egen skull men ja ja

merry christmas

 
Såhär ser jag ut idag. Julfin med polotröja och glitter vid ögonen. Mitt hår ser smutsigt ut på bilderna men jag färgade det faktiskt igår så det är rent och bra. Känner mig lite som takuya på dessa bilder. "Mr slender hands", lite så. Men det är ju bra. Takuya är bra. Däremot tror jag att sangmin är min cross gene bias, kan inte riktigt bestämma mig men jag gillar sangmin. Han är bra. Speciellt i "a song for you" episoden (som btw är både cross gene och jjcc!!! tror ni jag dog när jag såg att båda dem var med i samma avnsitt eller). Sitter och lyssnar på taeyangs album som är typ det bästa som finns. Delad första plats med tablo's album "fevers end". Nämen ska sluta prata nu. God jul!

16 december

 
Naturprovet idag gick bra, tror jag. Med tanke på att jag inte pluggat någonting så gick det helt ok. Nu har jag lite smått panik över redovisningen i mesako imorgon, då jag inte rikrigt har skrivit klart uppgiften och jag har inte mycket tid alls ikväll. Är också lite nervös över graderingen ikväll. Kommer säkert få blackout och inte komma ihåg någonting...

En millimeter från förfall

 
Har matteprov imorgon men jag glömde boken på skolan i fredags så jag har inte kunnat plugga n-å-g-o-n-t-i-n-g och på något vis har jag lyckats bli sämst på matte, så vet ej om jag kommer klara provet. Åh, jag var ju helt ok på matte förut men nu ba ":(". Annars så är det väldigt mycket just nu: skolan, taekwondon, julen, livet i allmänhet. Drunknar snart i skolarbeten. Har två prov och cirka 124454685 inlämningar innan jul (fast det är väl egentligen mitt eget fel, för att jag har skjutit upp så himla mycket och inte lämnat in uppgifter i tid så nu har allting samlats såhär i slutet). Finns så många saker jag borde ta tag i och bli bättre på, men finner ingen motivation. Åh nä vill bara ta studenten och dra till SK nu med det samma och ba hejdå see you never. 

tired of walking

 
 
 
 
Satt och skissade lite till en stor uppgift i grafisk kommunikation, men lyckades hamna på B1A4's hemsida istället. Det händer lite då och då. Den är så fin. Och solo day videon är så mysig. Lonely videon också. Alla egentligen. http://b1a4.com/