healing process

I brist på annat så blev den en bild ifrån förra året och åh vill ha snö nu.
 
Om två dagar är det december. Jag hinner inte med. Snart har jag gradering och julavslutning och jag är inte riktigt redo för det än. Om några dagar har jag gått halva gymnasiet? Förstår inte vars tiden tar vägen. Idag har vi i alla fall köpt julgran som vi ska pynta imorgon när min lillasyster kommer, och då ska vi också göra pepparkakshus. Har lite blandade känslor om det. Bli alltid så sur när pepparkakshuset blir fult. Tidigare idag såg jag första harry potter (bästa jufilmen??) och en konsert video från NELL's konsert som de hade förra året. S-å b-r-a, som vanligt. Alltså 역시 NELL. Finns ingenting bättre. Så duktiga och bra.
 
Kolla på videon h-ä-r. Gör det. 제발.

12:30

 
Tja. Här sitter jag, mitt i natten, och försöker slutföra ett historia arbete. Det går sådär, har liksom tappat all ork så känner inte riktigt för att fortsätta men måste ju. Hatar btw våra skoldatorer. Dels för att de är sämst och inte klarar av tunga program så indesign stängs ner hela tiden, och dels för att de är små och fula. Nä men ville väl bara säga hej. Det var ett tag sedan. Snart är det jul också. Wow. 
 

kyuhyun - at gwanghwamun (mini album)

 
Imorgon släpps Kyuhyun's första mini album; At Gwanghwamun. Kyuhyun har varit en aktiv medlem i Super Junior sedan 2006, och har medverkat i samtliga album sedan dess (förutom under den tidsperioden han låg inlagd på sjukhus i två månader efter en svår bilolycka i april 2007). Utöver det har han också fått några solo-låtar men inte debutat som en självständig solo-artist, utan bara som en bandmedlem med några solo-låtar. Men nu! Nu har han äntligen fått sitt eget minialbum och sin egen debut, även om han fortfarande kommer vara kvar som en medlem av Super Junior. Albumet släpps den 13 november och här kan ni höra/kolla på hans första teaser video: (klicka på fullskärm för bild)
 
1. At Gwanghwamun
2. Eternal Sunshine
3. At close
4. Moment of Farwell
5. One Confession
6. Flying, Deep in the Night
7. My Thoughts, Your Memories
 
Någonting som kan vara värt att notera är att Kenzie (en låtskrivare från sm entertainment som skrivit bl.a shinee's "why so serious", boa's "milky way" och snsd's "oh!") har skrivit titel låten "At Gwanghwamun". Yiruma har även medverkat i detta album och har både komponerat & arrangerat språr nummer två, "Eternal Sunshine", tillsammans med 2face. Sist men inte minst så har Kyuhyun själv komponerat den sista låten på detta mini album, "My Thoughts, Your Memories" och till den här har även Shim Changmin skrivit texten.
 
-
 
Tänkte väl allra mest ughhhgkldsg om denna blogg så jag bestämde mig för helt enkelt säga ugh till allt och göra om designen och blogga om (wow ja väldigt) intressanta saker som dessa pga lack of motivation, inspriration och brist på intresse. Så ja. Vet inte riktigt vad som kommer hända här i framtiden men eh. 

this is home

ig @dae.gu
 
Hej. Har spenderat största delen av mitt höstlov med att ligga i sängen och vara förkyld. Idag är allting lite bättre, men jag helt tappat rösten och kan inte prata. Jag hoppas bara på att det hinner gå över till imorgon så jag kan prata när jag är i skolan. Annars, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Har tappat det här med blogg, tror jag. Legend har i alla fall släppt nytt, bra som vanligt.