170617

 
↪ läser om astrologi, personlighetstyper, planeter och annat intressant. vill nog egentligen bara hitta termer som beskriver mig, så gör test efter test och läser på för att kunna definiera mig själv.
 
↪ har börjat lyssna på yiruma igen. mår bra i själen.
 
↪ har börjat jobba på riktigt, heltid, och det känns faktiskt bra. känns mysigt att gå till jobbet, och har snälla & bra jobbkompisar. känns även som att jag spenderar min tid på någonting som i alla fall är någorlunda värdefullt, jag g ö r någonting. tiden går saktare, men på ett bra sätt. har varit ledig i en dag och det känns som jag har varit ledig en månad. vet inte vad jag ska göra med all tid. men det är skönt, det känns som att dagarna är längre och att tiden inte bara springer ifrån mig. 
 
 
↪ har fyllt 20. märkte direkt att jag blev gammal. vet inte hur det gick till, men jag lämnade verkligen tonåren direkt. exempel på saker jag börjat tycka om efter jag fyllt 20; 1) vakna tidigt 2) äta middag tidigt. okej det var allt. men ändå? tycker helt plötsligt om att vakna vid 07. känns som en lagom stor omställning ändå.
 
↪ grät s ö n d e r till sista avsnittet av produce 101, men kände mig ändå rätt nöjd när avsnittet var slut. hade en egen top11 igenom programmet som jag blev tvungen att uppdatera titt som tätt efter alla elimineringar, och inför sista avsnittet hade jag bara tre stycken kvar från min ursprungliga lista. utökade den till en top6 i början av sista avsnittet och alla dem klarade sig. känns helt ok. är ändå nöjd med de som blev top11. 
 
↪ fick världens finaste kommentar från nathalie också. grät lite i själen när jag läste den pga så fin.
 
 
↪ försöker växa ut mitt hår. tror det går bra. såg en bild på mig tagen början på 2016 och då var det precis vid axlarna, och nu är det betydligt längre än det. med tanke på att jag har toppat det några gånger under tiden  så har det växt bra.
 
↪ får stress av sociala medier men använder dem ändå. försöker bli bättre på att blockera ut allting som får mig må :-/ men det är svårt. speciellt instagram. vill ju veta vad som händer för alla. har dock blivit bättre på att ta pauser. 
 
↪ idag har det åskat för första gången på jag vet inte hur länge. kan det vara första åskan jag hört i år? förmodligen inte men kommer inte ens ihåg senaste gången det åskade. älskar verkligen åska. och blixtar. absolut det bästa vädret jag vet.