171218

vet inte hur jag ska formulera mig. allting är bara tomt. försöker skriva ut mina känslor men ärligt talat så är allting jag känner bara: sorg. och förtvivlan.
 
-
 
일. 130422
när jag kom hem åt jag vindruvor och såg klart "hello baby", det var sorgligt för jag älskar shinee så himla mer mycket mest. har mest sett shinee videos efter det.
 
이. 130615
är nu sexton hela år gammal. undra hur många år det tar tills jag får min första åldersnoja. lär nog inte dröja länge, kommer förmodligen dö då jag fyller tjugo pga just det. men idag är jag glad, har lite ont i magen men jag har sett världens finaste video av när shinee sjunger och jag tar det som min födelsedagssång.
 
삼. 130708
(om iamsmtown)
grät nästan ingenting genom hela filmen, bara lite halvt för jag tycker om alla så mycket. men dock grät jag väldigt mycket när jonghyun börjar gråta vid 1:47:08.
 
사. 131019
(btw lyssna på jonghyun i deras låt password, typ vid 2:40. SÅ FINT.)
https://open.spotify.com/track/6j3AppbwPRuos5jQPZ7ZPn
 
오. 131105
är så trött. somnade vid fem när jag såg (läs: lyssnade) på ett youtube-klipp av då shinee var på shimshimtapa, och det endast var jonghyun som pratade i slutet eftersom han förlorade en tävling och var tvungen att hålla i slutet av radioshowen helt ensam. det var absolut inte tråkigt, det var inte därför jag somnade, utan det var för att jonghyun's röst är så fin och lugnande.
 
육. 131107
i alla fall, nu ska jag se shinees one fine day och gråta lite för att alla är så fina.
 
칠. 140210
idol you look up to? :
i really want to say all of shinee so im going to do that. they're all really great and say great things and have a good way of looking at life.
group you will be with no matter what? :
always, always, always shinee. ALWAYS.
 
팔. 161110
jonghyun, jag älskar dig.
 
-
 
. 171218
vaknar på morgonen och ligger kvar i sängen. slösurfar på mobilen. går in på facebook och det första jag möts av i flödet är artikeln. kastar mig upp ur sängen i ren panik, känner hur hela världen rasar samman under mig. gråter medan jag läser. läser mer och mer, gråter mer och mer. jag klarar inte av det här. inte du. inte den jag hållit så nära mitt hjärta i så många år. inte du som varit så öppen med dina känslor och kämpat så länge. du som har fått så många att må bättre genom dina ord och din existens. förlåt för att jag inte kunde rädda dig.
 
jag stannar inne hela dagen, lämnar inte sängen en enda sekund. kan inte röra på mig. kan inte förstå hur någon kan göra någonting annat än ingenting i denna situation, när det enda jag kan fokusera på är att fortsätta andas. läser på sociala medier, streamar koreanska nyheter på tvn, men efter några timmar blir det för mycket. jag klarar inte av mer. jag vill inte att det ska vara sant. jag vill inte se eller höra. vill leva i förnekelse.
 
både jag och min syster sitter tysta vid middagen. har inget att säga, vill inte prata om någonting, äter knappt. båda är helt förstörda. jag tänker på en tweet jag såg i september 2014, efter ladiescode's bilkrash, som led ungefär: "support your idols as much as you can. maybe they're dating or leaving the group. but support them. at least they're still alive. mine aren't."
 
. 171219
det är dagen efter och jag är fortfarande så genuint ledsen ända in i själen. kan inte förstå hur jag någonsin ska kunna ta mig ur det här. behöver någon att prata med, lätta på hjärtat och trycket i bröstet. men vem kan förstå mig? min syster har sjukanmält sig för att hon har "ont i huvudet, ont i magen och ont i hjärtat". jag förstår henne, så känner jag också. vill inte komma över det här för jag vill inte processera det. vill inte gå igenom det. vill inte att det ska vara på riktigt. klarar inte det.
 
-
 
140205
"jonghyun just gave the best advice to all of us and i dont even need a translation to understand it. he said: dongsaengs, the world has not ended yet, we have to live, we have to keep going."
 
blue night radio ♡ 150830
jonghyun: i think it's okay to feel lost in your life. i think it's okay to not reach that final goal (in your life). you may earn things while being lost or could make something out of it through the emotions you feel. i think it should be your judgement. you don't have to make someone else judge the satisfaction of your life. i hope you don't feel too anxious about feeling lost in your life.
 
blue night radio ♡ 170327
(to a listener's message) jonghyun: when your tears are falling just let them shed. i wish you'll think of it as if that weight inside your heart is getting out of your body drop by drop, like that.
 
[+2,832, -32] It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.
 
you did well.