livsuppdatering

Hej igen. Nu är jag tillbaka här ännu igen. Nästkommande inlägg lär väl komma om sisådär ett halvår, som vanligt. Nej menjag har faktiskt fått för mig att jag ska försöka uppdatera lite mer här, mest för att jag vill dokumentera livet lika bra som jag gjorde år 2014. Läst igenom mina gamla bloggar och det känns som att 2014 verkligen var det bästa bloggåret? Alla gjorde så fina, genomtänkta och välskrivna inlägg (inklusive jag?), och sen efter det var det som att det sakta dog ut. Speciellt för min egen del. Gick från att skriva djupt och ~poetiskt~ till att skriva saker som typ (och citerar mig själv) "hej hopp mår lite sådär lmao men nu är det höstlov bless :-) :-)". Ska försöka bli bättre, men vill ändå inte sätta för mycket press på mig själv. Men tänker att jag kan uppdatera lite mer i alla fall. Vill även försöka mig på typ lite mer informativa inlägg, istället för bara livsuppdateringar. Tänker mig typ mina favorit caféer i Seoul? Restauranger? Barer? Ställen? Inte för att det går att resa nuförtiden, men en kan ju alltid spara till senare. Eller bara för att det kan vara kul att läsa om. Eller?
 
I alla fall, medan jag tar en paus från storstädandet så kommer här (ännu) en kort livsuppdatering.
 
 
 
En dag var jag på café med Wendy. Vi ville egentligen gå till ett annat men då det var fullt tvingades vi tvärt att behöva söka efter ett nytt, och efter att ha virrat runt lite ovetandes om var vi skulle ta vägen så hamnade vi till sist här. De hade takterrass och färgade fönster som skiftade i färg beroende på vilken vinkel en kollade ifrån (multichrome?), så vi var självklart tvugna att ta lite bilder. Just det här skiftade i röd/orange & blå.
 
 
 
Ett till. Här skiftade det i grönt & lila. Visst ser det ut som ett filter, ändå? #nofilter.
 
 
 
En annan dag tog vi bussen till Seoul National University Museum of Art, och gick runt och kollade på en utställning som vi båda ville se. Drömde om att gå på SNU istället för Kyunghee, endast pga deras fina campus. Dock har ju även Kyunghee ett av de finaste campusen, sägs det, men en blir nog lite hemmablind. Tycker nästan alla andra jag besökt/gått förbi är finare.
 
 
Från ännu en dag, med Wendy så klart. Min ända vän, haha. Nej men hon är den finaste jag vet. Vår standard när vi träffas ute (ist för inne hos mig) är att gå till café plus middag. Faktiskt det bästa jag kan tänka mig. Här var vi på Song Minho's café 'Osechill'. Stort och många platser. Och fint ljus?!
 
 
Sen åt vi middag. Såklart. 
 
 
Sedan fyllde jag ju även år för inte så länge sedan, och då fick jag denna fina tårta. Hur fin!?!?! Finaste tårta jag någonsin fått. Den kom från comingcake. Den fick jag när Wendy och min andra finaste vän Mizuka, överraskade mig. Vi skulle egentligen bara träffas hemma hos mig för att tilsammans kolla på en youtube video som Wendy var och spelade in i vintras som nu hade släppts (#kändis), men när jag öppnade dörren stod de där med denna och sjöng. Hur fint. Mina finaste. På självaste födelsedagen fick jag även tårta och annat av min kille. Också min finaste. Kände mig tvungen att skriva det, även fast han inte läser detta, men han säger att han känner sig utanför, haha. Den tårtan kan ni se här på min instagram, om ni är nyfikna. Han hade nämligen gjort den själv? Gått till bageri och hjälp till? Verkligen finaste är han.
 
Slut på uppdatering. Nu ska jag fortsätta städa.