meaningless rant

 
alltså vill bojkotta hela engelska språket pga e så leeeeeeess på att engelska ska vara det ''''''''globala språket'''''''' för vem fan bestämde det vem bestämde att alla ska lära sig engelska varför måste engelska kunskaper vara ett av måtten på hur smart du är som människa ursch. (såg nyss ett program där det var en snubbe som ba "åh vill lära mig engelska pga de som kan engelska i detta företag värderas högre än de som inte kan engelska" och jag ba???? why???? why world???? det är så onödigt att måsta kunna prata engelska när man bor i ett land som inte har engelska som modersmål (eller när man bor i ett land som har engelska som modersmål men inte själv har det som modersmål, eller helt enkelt känner ba "näe" till engelska ändå)). varför nedvärderas (inte alla men definitivt många) språk som inte är engelska?? och ja visst det är najs att kunna konversera med folk från andra länder då det är många som kan samma språk som en själv, men alltså varför engelska???? sjukt tråkigt språk. ändå använder jag det i ca 60% av alla meningar jag talar pga glömmer bort svenska ord så måste säga de engelska orden istället. blir typ arg på mig själv. har egentligen ingenting emot sjävla engelskan men är bara så less på att engelska språket ska dominera. typ. vet ej vad denna rant går ut på eller om jag ens tycker såhär om några timmar men för stunden känns det spontant lite såhär. 
 
vad händer. brukar ju bara bli deep och emotionell efter midnatt men nu sitter jag här och rantar om... engelska????? hjälp vars är jag på väg. tur jag skrivit klart den senaste engelska uppsatsen för hade verklgien inte varit motiverad till att skriva den nu lmao.

namn:
URL:

kommentera: