oktober

hej oktober och hej en (ny) lista. och hej bloggen. det var inte igår. jag tänkte kanske att jag skulle försöka mig på att ta upp det här med att skriva ner litegrann och bli bättre på att dokumentera lite i text, vilket jag har varit väldigt dålig på under flera års tid. lite tråkigt egentligen. det här är ju åren som jag kanske hade velat ha dokumenterat mest. de åren jag kanske helst hade velat gå tillbaka och läsa om i framtiden. så det är tråkigt. men så är det. tänkte kanske börja detta (som förmodligen inte kommer komma längre än att bli ännu ett utkast som inte ens blir publicerade) med en lite lista som jag snott ifrån natalie, som i sin tur snodde den ifrån nina (vars blogg jag också följer!!). så cred och kärlek till er båda.
 
 
vad heter du?
emma r** s**** nilsson. fast ser på en läskig serie så vill helst inte skriva ut mitt hela namn på internet pga har blivit lite paranoid haha. så säger väl bara emma.
 
var bor du?
seoul, sydkorea! i en liten lägenhet på 10e våningen i dongdaemun området.
 
vad köpte du senast?
betalade min hyra?? om det gills?? annars köpte jag yoghurt, nudlar och morötter imorse när jag var och handlade, haha.
 
hur lång är du?
vill säga 175 pga det är vad det står på alla mina id-handlingar, och har varit den längden så länge att det typ känns som mitt trademark (men kan vara så att jag är närmare 176... har inte mätt mig på flera år).
 
 
vad stod det i ditt senaste sms?
" 아 ㅎㅎㅎ 몇호야!? 엠마?? " från joohwan. översätts väl till typ " ah haha vilket nummer var det du bodde på!? emma?? "
 
vad gillar du mest med dig själv?
oj haha. svåraste frågan lol. personlighetsmässigt skulle jag väl kanske säga att jag är vädligt snäll. alltså genomsnäll, vill jag tro (detta är inte hybris va). utseendemässigt kanske... har ganska tjockt hår?? fast råkade färga en lite konstig färg så just nu är det väl inte riktigt håret som ligger högst upp på listan. kanske mina pupiller? haha jättekonstigt, men har faktiskt väldigt stora pupiller (t.o.m. min optiker ville dubbelkolla om det var något fel med dem och att de kanske inte kunde släppa in tillräkligt med ljus och det var därför de var så stora)(det var det inte) vilket jag tycker är... fint? kanske? oj lång utläggning om mina pupiller.
 
vad gillar du minst med dig själv?
hm skulle kanske säga att jag fortfarande är dålig på att ta tag i saker, samt uppehålla saker istället för att ge upp direkt det inte går bra / inte är kul.
 
har du söndagsångest?
nej, snarare tvärt emot. har börjat få lite smått panikliknande känslor om jag bara är inne eller hemma hela dagen så längtar snarare till måndagar då jag har rutinen att vakna tidigt och gå till universitetet.
 
vilka städer har du bott i?
umeå (och lite mindre byar/småstäder strax utanför t.ex sävar & hörnefors), och seoul.
 
 
låt på huvudet?
ingen just nu faktiskt, men en låt jag lyssnar på rätt mycket just nu är zaras's gamla låt "i can't fall in love without you". 
 
är du ringare eller smsare?
förut var jag _endast_ smsare, började typ kallsvettas av bara tanken på att prata i telefonen, men nu har jag blivit mer okej med det? eller i alla fall med folk jag känner. hatar fortfarande att prata i telefon när en t.ex ska ringa och beställa mat. stenvägrar att göra det. och svarar aldrig när någon ringer, om jag inte har numret sparat i kontakter.
 
när går du och lägger dig?
verkligen så olika. normalt sätt runt ca 01-02, men nu senast har jag gått och lagt mig tidigt (pga varit så trött), och även då vaknat tidigt. vilket har varit skönt. så nu för tiden lägger jag mig runt 22:00, oftast.
 
hur många kuddar sover du med?
3 vanliga och 1 stor. fast hade helst velat ha fler, haha.
 
äter du några vitaminer/kosttillskott?
nej. åt lite vitaminer samt magnesium när jag fortfarande bodde hemma, då mamma också gjorde det, men sedan jag flyttade ut har jag slutat med allt.
 
 
vad läste du för språk i gymnasiet?
inget. visste innan ansökningen till gymnasiet hade börjat att jag ville läsa estetik och media pga var mest intresserad av det, men dealbreaken när jag väl skulle ansöka var att man inte behövde läsa språk på den linjen, haha. men innan det läste jag spanska (vilket jag var så oerhört trött på efter högstadiet).
 
vad har du för ringsignal på telefonen?
ingen aning, har inte ändrat någonting sådant sen jag köpte telefonen så det är väl förmodligen standardsignalen.
 
go-to mat som alltid är gott?
oj, har typ ingen? kanske kycklingwraps? har dock inte ätit det på typ två år...
 
hur uppvaktar man dig?
typ... vara med mig? haha, behöver verkligen bare-minimum. (kul svar!!).
 
är detta min comeback till bloggen? förmodligen inte, om jag känner mig rätt. men har saknat att skriva av mig någonstans, samt att dokumentera och samla livsuppdateringar på annat sätt än bara instagram story's. samt är inne i en period där jag läser mycket bloggar själv. känner mig även bekvämast på blogg.se, även fast jag hatar bildkvalitén och ca 90% av allt annat som har med denna plattform att göra, men orkar inte fixa med designer på nouw eller liknande sida, så flyttar för tillfälligt tillbaka hit nu. får väl se om någon hittar in hit igen. kram.

yes pls kom tillbaka till bloggvärlden.

men hallå är så confused !! har du fortfarande kvar din lägenhet i seoul?? befinner du dig där nu??? VAR E DU

Svar: ska försöka!!! och ja, är i seoul nu!! fick abstinens och flyttade tillbaka.... hehe. har kvar samma lägenhet, och är fortfarande student!!!

10 Oct 09.45

(haha för konversation i ditt kommentarsfält nu) men wow!! ja för att du kom ju hem och jag var sjukt upptagen med jobb och sedan såg jag ju på instastory osv och jag ba är det typ reuploads eller what is this. haha anade att du var tillbaka, men oj snabbt!!

ps vi åker till seoul i april!!!

10 Oct 09.45

omg hittade hit NU! glad att jag hittat hit dock, hoppas på fler uppdateringar pga supernyfiken på seoul!!!

Svar: glad att du hittade hit! är världens sämsta på att uppdatera men från och med nu blir det (förhoppningsvis)(nej förresten, inte förhoppningsvis, det blir!) fler uppdateringar!!!

10 Oct 09.45
namn:
URL:

kommentera: